سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ
سرخط خبرها

نوستالژی | تاج حیثیت را بیشتر از بازی باخت

  • کد خبر: ۵۸۹۷۴
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
نوستالژی | تاج حیثیت را بیشتر از بازی باخت
یکی از سنگین‌ترین برد‌های ابومسلم برابر استقلال، در زمین فوتبال رقم نخورد و با حکم فدراسیون به دست آمد.
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ ابومسلم در دوران حیات خود که حدود ۳ دهه به طول انجامید، دیدار‌های مهمی با بزرگان فوتبال ایران از‌جمله پرسپولیس و استقلال برگزار کرد و بعضا شکست‌های سنگینی هم به آن‌ها تحمیل کرد. یکی از سنگین‌ترین برد‌های ابومسلم برابر استقلال، اما در زمین فوتبال رقم نخورد و با حکم فدراسیون به دست آمد. در آبان‌۱۳۵۴ که ابومسلم برای اولین‌بار در لیگ تخت‌جمشید حضور یافته بود، در مشهد میزبان استقلال (تاج آن‌روزها) شد که دیداری جنجالی و پرحاشیه از آب درآمد. در یک روز پاییزی خوب که هوا برای فوتبال‌دیدن جان می‌داد، ۱۰ هزار تماشاگر مشهدی، سعد‌آباد را مملو از جمعیت کردند.
 
به شهادت مجله کیهان ورزشی این حضور عظیم باعث فروختن ۷۰‌هزار تومان بلیت شد که در زمان خود یک رکورد به حساب می‌آمد. در این بازی مشکی‌پوشان به رهبری استفان، مربی خارجی خود، با ترکیب مهدی عسگر‌خانی، اکبر میثاقیان، مسیح مسیح‌نیا، علیرضا گیل‌عرب، حسین امیدوار، جعفر علیقلیان، محمد‌رضا قلیچ‌خانی، وهاب نیسان‌پور، رضا جاهدی، محمود ابراهیم‌زاده و مجید تشرفی به‌مصاف تاجی رفتند که با این بازیکنان به میدان آمده بود: ناصر حجازی، حسن نظری، عزت جانملکی، اکبر کارگر‌جم، سعید باغوردانی، سعید مراغه‌چیان، جواد قراب، عباس نوین‌روزگار، مسعود مژدهی، حسن روشن و هادی نراقی.
 
مسابقه با شور‌و‌هیجان زیادی شروع می‌شود و ۲ تیم که برای برد به زمین آمده‌اند، هجومی بازی می‌کنند و صحنه‌های زیبایی رقم می‌زنند. همه‌چیز تا دقایق پایانی بازی خوب پیش می‌رود تا اینکه روی گل ابومسلم بازی به جنجال کشیده می‌شود. در دقیقه ۸۹ بازی یعنی تقریبا ۲ دقیقه بعد از اینکه ابومسلم از استقلال گل خورد‌ه، مشکی‌ها روی پرتاب بلند میثاقیان که آن زمان در فوتبال ایران او را به اکبر‌اوتی معروف کرده بود، به گلی می‌رسند که آغاز‌گر جنجال‌های بازی و ناتمام‌شدن آن می‌شود. در صحنه گل مجید تشرفی با ناصر حجازی به هوا می‌پرد و باعث دفع ناقص توپ توسط گلر تاج و افتادن آن جلوی پای مسیح‌نیا می‌شود که کار سختی برای باز‌کردن دروازه خالی نداشته است.
 
همین صحنه حواشی بازی را رقم می‌زند و مرحوم حجازی به‌شدت به د‌اور مسابقه اعتراض می‌کند. اعتراض‌های پیاپی او که با همراهی بقیه بازیکنان تاج صورت می‌گیرد، در‌نهایت موجب اخراج او می‌شود که همین باعث بدتر‌شدن ماجرا می‌شود. سعید باغوردانی یکی از مدافعان استقلال بعد از این اخراج به داور حمله کرده و سیلی محکمی به او می‌زند که با‌عث بدتر‌شدن اوضاع و دخالت مأموران پلیس حاضر در ورزشگاه می‌شود. درحالی‌که جو استادیوم کاملا به‌هم ریخته بوده، داوود حیدری، داور کتک‌خورده این مسابقه، سوت پایان بازی را می‌زند تا بازی در فاصله یک‌دقیقه به پایان، ناتمام بماند.
 
بعد از خارج‌شدن داور‌ها از زمین مسابقه با اسکورت پلیس و نیرو‌های هیئت فوتبال و تربیت‌بدنی وقت خراسان، بازیکنان هم از زمین بیرون می‌روند که این موضوع هم بی‌حاشیه نبوده و به گواه مجله کیهان ورزشی چند بازیکن استقلال مثل حسن روشن و مسعود مژدهی در راه خروج از زمین با چند خبرنگار درگیر می‌شوند و حتی مژدهی که آن‌زمان از حاشیه‌سازان فوتبال ایران بود، دوربین یک عکاس را شوت می‌کند! درهرحال آن‌گونه که بریده مجله کیهان ورزشی هم حکایت می‌کند، استقلال بازنده اخلاق شده و چند روز بعد با حکم کمیته انضباطی بر برد ۳‌بر ۰ ابومسلم، بازنده بازی نیز می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->